Komentáře k Krásná temnota
brum brum:
"MDEKy jsou úplně normální formáty, které komiksům neškodí.Větší formát by byl fajn, ale to se dá říct úplně o všech komiksech, nejen o těch v MDEK. Zavedený formát ničemu neškodí, je to prostě normální standard."
Fajn by nebyl větší formát. Fajn by byl stejný formát, v jakém byl komiks vydán v originálu. Amerika nebo manga vychází u Crwe tak, jako v USA nebo v Japonsku, jenom Evropa, která mívá na stránce dvojnásobek panelů, meganahuštěnou kresbu, je nejmíň o čtvrtinu menší. Ale jasněěě, je to standard, komiksu to neublíží, klidně si na toho Gimeneze vezmu lupu. Ty fakt perlíš, člověče.
brum brum:
"MDEKy jsou úplně normální formáty, které komiksům neškodí.Větší formát by byl fajn, ale to se dá říct úplně o všech komiksech, nejen o těch v MDEK. Zavedený formát ničemu neškodí, je to prostě normální standard."
Fajn by nebyl větší formát. Fajn by byl stejný formát, v jakém byl komiks vydán v originálu. Amerika nebo manga vychází u Crwe tak, jako v USA nebo v Japonsku, jenom Evropa, která mívá na stránce dvojnásobek panelů, meganahuštěnou kresbu, je nejmíň o čtvrtinu menší. Ale jasněěě, je to standard, komiksu to neublíží, klidně si na toho Gimeneze vezmu lupu. Ty fakt perlíš, člověče.
Cha, cha, cha, když rozříznete ČTYŘKU Z BS na půlky, tak získáte stejný formát i počet stran kako MC.
Pavlovský: Mně nejde ani tak o cenu, spíše o jednotlivé kreslíře, abyste mistry kresby typu Jérémy Dongzi Liu, Ledroit, Gimenez apod. spíše dáváli do edice mimo MDEK, to zmenšování jejich dílům ubližuje. Možná jsem moc velký puntičkář, ale jsou komiksy, které si zaslouží spíše provedení ala Krásná temnota. Ale nevím, co plánujete na příští rok, třeba to budou věci, kterým zmenšení zase tolik neublíží.
Gmork: Vázané MDEKY bereme trochu jako luxus pro sběratele, které vyvažují brožované verze, které se zase snažíme dělat levnější. Což jsme myslím nikdy ani netajili. Taky jich děláme jen omezený počet a i přes žádosti lidí nedotiskujeme.
Co se týče ceny, tak je to skutečně komiks od komiksu. Když tu padly komiksy z Erbu, tak ano, Murena je spíše levnější, na druhou stranu Asgard je 120 stran za 499 - Modrá Crew má podobně tlusté věci za 249 a 184 stránkový a větší Requiem stojí jen o stovku víc. Čtyřka z Barker Street nějakých 56 stran za 199.Čili to fakt není, že by Crew byla ve srovnání s ostatním drahá. Je to jak to přijde. Co se týče finální ceny, tak do ní mluví cena za práva, podklady, tiskárny a především náklad. Čím větší náklad, tím může být nižší cena. Ale je tady i odhad vydavatele. Viz Znovuzrození, které bylo vydávané hodně pod cenou, aby přilákalo čtenáře DCKK a UKK. Někdy je to ale naopak - vydáte knížku, u které víte, že bude mít úzký okruh čtenářů, tak ji uděláte spíš efektnější a dražší, aby to mělo šanci se vrátit třeba jen při pěti stech prodaných kusech.
Obvykle bývá zásada, že by se kniha měla zaplatit, když se prodá tak polovina nákladu, čehož si myslím, že se dost vydavatelů drží.
Komiksová troska, ano, vychází se z nejvyšší ceny, ale nejvyšší cena se nemusí rovnat té, která se pak objeví na webu. Tam to může být, a často bývá, čistě z marketingových účelů, pro srovnání a aby se vytvořil dojem, že zákazník
může ušetřit.
brumbrum: ten materiál je baladek– imitace lamina. Při tvorbě cen se vychází vždy z nejvyšší částky (z přeškrtnuté)
Srovnávat cenu u jednotlivých titulů podle provedení (vazba, formát, počet stran) může být, a někdy vyloženě je, zavádějící. Kromě ceny za práva, která se liší, hrají roli v kalkulaci i další položky. Že Crew nebo i jiní vydavatelé dělají komiksy typu Murena za podobnou cenu je zřejmé třeba z Requiem, Královské krve, u CC z Drsné školy (nutno vycházet z ceny, za kterou CC ten komiks prodává, ne z ceny přeškrtnuté), takže řeči, že to nejde nebo že někdo jiný to umí a Crew/ostatní ne, které se objevují třeba na databázi pravidelně, jsou mimo mísu.
Fimi, MDEKy jsou možná, na nějaký přepočet, dražší, ale MDEKy nejsou typické vazby, brožované chlopňové stojí nějakou tu korunu navíc a pevné mají kromě přebalu ten matroš, který nevím jak se nazývá, ale i to na výrobu něco stojí. Klasické lamino hezky vypadá, ale je na výrobu levnější, protože je to běžné a tiskárny to dělají jako na běžícím pásu.
Kdyby teď Crew přešaltovala na větší formát v MDEKu, tak to dostane sežrat za změnu formátu (jé, mi to nesedí v knihovně, to je podraz!), když by edici zrušila a začala vydávat ta díla samostatně, tak to taky dostane sežrat (jé, tak já to sbírám a teď mě takhle vyfoukli, to je podraz!). A už vidím ty kecy, když by špalky ve větším formátu z MDEK pak stály patnáct stovek, nebo rozdělené na dva až tři díly, protože špalek jako prase se dá ve velkém formátu vydat těžko, po tisícovce. Mnozí by to s výhledem na velký výdaj pro zkompletování příběhu rovnou odmítli kupovat. Takhle mají spoustu zásadních evropských děl sakumprdum za pár stovek až litr +- u špalků, a v pěkném, jednotícím provedení.
MDEKy jsou úplně normální formáty, které komiksům neškodí.Větší formát by byl fajn, ale to se dá říct úplně o všech komiksech, nejen o těch v MDEK. Zavedený formát ničemu neškodí, je to prostě normální standard.
Neříkám to já, říká to konkurence, např. Papež ukrutný - 240 stran, 750 kč.
Gmork jakože by formát byl větší než teď, ale levnější než teď s aktuálním formátem? Např aktuální Čertův rypák za 869kc při 216 stran? Že by byl tedy ve větším formátu a levnější? Hmmm, když to říkáš.
celkem bylo k tomuto článku vloženo 54 vzkazů